Obchodní podmínky
 
Koherence

Coherence (koherence) - (z lat. co-haereo, držím pohromadě) znamená soudržnost, ať už fyzickou nebo logickou.Coherence

Srdeční koherence je stavem, při kterém dochází k souladu mezi srdcem, mozkem a autonomním nervovým systémem a tím dochází k pozitivním  změnám na úrovni mentální, emoční, hormonální a fyzické.

Koherence je stavem, při kterém dochází zároveň k relaxaci, tak především revitalizaci lidského organismu. V koherentním stavu dosahujeme  trvalé aktivizace pozitivních pocitů a navracíme se k pozitivnímu přístupu k životu.

Koherentní živý systém neplýtvá energií, protože jeho části jsou vnitřně synchronizované.

V organizacích - zvýšení koherence umožňuje vznik nových úrovní tvořivosti, spolupráce, produktivity a kvality na všech úrovních.

Více o HRV a srdeční koherenci v článku:

Odolnost, svět emocí a koherence.

Kontakty

Tel.: +420 606 512 067
E-mail: info(at)coherence.cz

 


více informací ZDE

 
 

 

Jak řídit stres? 


Cílem našich metod je naučit se v každodenních situacích zvládat stres a vhodně reagovat na příznaky stresu, umožnit větší seberealizaci a sebeuspokojení, rozvoj zdraví a kvality života. Základem naší práce jsou vědecké metody vyvinuté HeartMath Institutem v USA a Univerzitou v Jyväskylä ve Finsku. Jsou doporučovány Americkým institutem pro stres a jsou používány na celém světě v různých oblastech života, zdravotnictví, práci, výzkumu a sportu. 

Moderní technologie v kombinaci s neurokardiologickými a psychologickými poznatky jsou metody velmi účinné, umožňující přístup do oblasti lidských zdrojů, která má zásadní význam pro každého nás. 

Proto jsou vhodné pro každého z nás nebo jakoukoliv organizaci!

Pochopení mechaniky stresu Vám dává možnost uvědomit si míru vlastního stresu a být na tuto míru dostatečně citlivými, abychom rozpoznali kdy a jak proti němu zakročit.

 

Fakt č. 1: Vašemu tělu je jedno, jestli je to velký stres, nebo malý.

Lidské tělo nerozlišuje mezi VELKÝM stresem nebo malým. Bez ohledu na význam, stres působí na tělo předvídatelným způsobem. Typickou reakcí na stres, s kterým se většina z nás setkává mnohokrát za den, je kaskáda 1400 biochemických událostí, kterou odpovídá vaše tělo na tento podnět. Jestliže se tyto reakce jsou neřešeny, stárneme předčasně, naše kognitivní (poznávací) funkce jsou narušeny, naše energie je vyčerpána a naše efektivita a svěžest jsou sníženy.

Fakt č. 2: Stres může donutit inteligentní lidi dělat hloupé věci.

Stres způsobuje to, co neurologové nazývají "kortikální inhibicí." Fenomén kortikální inhibice pomáhá vysvětlit, proč chytří lidé dělají hlouposti. Jednoduše řečeno, stres zpomaluje jistou malou část vašeho mozku, který tak nemůže dobře fungovat.

Fakt č. 3: Mnoho lidí netuší, že jsou ve stresu.

Můžeme být fyziologicky vystavení stresu ale mentálně si toho nevšimnout, protože jsme jsme se na tuto situaci již uvykli. Někteří se tak přizpůsobili stresu, že by se mohlo zdát, že je to jejich normální stav. Malé stresy se rychle akumulují a zhoršují tak naši mentální a emocionální svěžest a náš celkový zdravotní stav. Nakonec se to projeví nějakým špatným rozhodnutím, přehnanou reakcí nebo nežádoucí diagnózou v ordinaci lékaře.

Fakt č. 4: Můžeme kontrolovat, jak budeme reagovat na stres.

Nechtějme být obětí našich vlastních emocí, myšlenek a postojů. Můžeme kontrolovat, jak budeme reagovat na stres a můžeme být citlivějšími na vzniklé stresové situace a jejich působení dříve, než se projevují jako fyzický, duševní nebo emocionální problém. K dispozici jsou jednoduchá, vědecky ověřená řešení stresu, která umožňují lidem změnit vlastní stresové reakce.

Fakt č. 5: Nejlepší strategií je zvládnout stres v okamžiku jeho vzniku.

Nejlepším způsobem, jak zvládat stres, je se s ním vyrovnat ve chvíli, kdy cítíte, že nastává. Miliony lidí se neúspěšně používají metodu typu náraz-uvolnění, když chtějí redukovat stres. Stresují se celý den a věří, že mohou počkat na uvolnění a obnovu sil, když večer půjdou na cvičení jógy či do posilovny nebo si odpočinou o víkendu. Bohužel, když jsme rezignovali na vlastní vnitřní rovnováhu, naše těla si již aktivovala stresovou reakci a trpí naše zdraví.